كتاب حاضر قطعات و اجزاي پايهاي نظام آموزش عالي در قرن 21 را نشان ميدهد. در اين كتاب بيان ميشود كه رهبري نيز نسبت به گذشته از اهميت بيشتري برخوردار شده است. اكنون رسالت بسياري از نهادهاي آموزش عالي روشن نيست. ارزشهاي كانوني در حد الزامآور چندان روشن نيستند. هر شكلي از تغيير، بهعنوان تهديد ديده ميشود. طرح پرسشهاي صادقانه، تعريف و اولويتبندي گزينهها و جمعآوري، ارزشگذاري و استفاده از شواهد در تصميمگيري، كيفيتهايي هستند كه رهبران پيروزمند در گذشته به خدمت گرفتهاند و عادتهاي مشابه براي رهبران علمي آينده باقي گذاشتهاند.